MERCAT MEDIEVAL DE VIC, CROSCAT, SANTA PAU (PESSEBRE VIVENT)

Pàrquing Hostalets d'en Bas

Sortim al mati de Terrassa i a l’alçada de Parets ja anem amb retencions, fins arribar a Vic. Ens dirigim cap a l’àrea d’autocaravanes que com és lògic esta totalment plena, però a la zona del voltant hi ha molt lloc per aparcar.

Deixem aparcada l’auto i anem cap al centre de Vic per gaudir del Mercat Medieval, al mati encara podem anar passejant i veure les diferents parades i activitats sense gaires aglomeracions. Mengem alguna cosa per les parades i a mitja tarda, quan ja la gentada és molt més gran, marxem cap a l’autocaravana.

Un cop estem dins de l’auto decidim que fem per anar a dormir i optem per passar els túnels de Bracons i anar cap a la Garrotxa.

Dormirem al pàrquing dels Hostalets d’enBas al costat de moltes altres autocaravanes i campers. Al mati vaig cap al forn del poble i compro coca de forner i pa per esmorzar. Desprès de l’esmorzar marxem a passejar pel poble i ens aturem a comprar a la carnisseria totalment recomanable.

Deixem per un altre dia l’excursió fins a Sant Miquel de Castelló i marxem cap a la zona volcànica. Volem anar cap al Croscat que fa molts anys que no hem estat, però quan ens acostem és impressionat la quantitat de gent en els aparcaments. Finalment aparquem una mica passat el restaurant de Can Xel. Des de aquí ja agafem un camí que ens porta fins a Can Passavent centre d’informació del parc). Agafem informació i anem cap al volca. Decidim tornar fen una volta per un cami ben senyalitzat que ens porta gairebé fins a l’aparcament de la Fageda d’en Jordà i desprès ja per un camí al costat de la carretera retornem a Can Xel.

La zona de grederes del volcà del Croscat va ser restaurada l'any 1995, a fi d'ordenar l'àrea degradada, minimitzar l’impacta paisatgístic, evitar l'erosió i ordenar l'accés del públic amb un objectiu pedagògic.
Con volcànic totalment cobert de vegetació llevat de les grederes, antiga zona d'extraccions mineres amb un tall que permet veure l'estructura interna del volcà. L’impacta produït per les extraccions mineres va provocar les mobilitzacions socials (1975) i la posterior protecció de la zona volcànica (1982).
Accés: L'itinerari pedestre núm. 15 Grederes del volcà del Croscat (2,9 km, 50 min.), surt de l'aparcament de Santa Margarida, ctra d'Olot a Santa Pau, km 6,1, a mà dreta. També l'itinerari núm. 1, Fageda d'en Jordà - volcà de Santa Margarida - volcà del Croscat (11 km, 4h), permet accedir-hi des de l'àrea de Can Serra (Fageda d'en Jordà) en un recorregut de 5 km, 1h 40 (anar i tornar).

Un cop arribats a l’auto decidim anar a dormir a l’aparcament de Santa Pau per tal de poder gaudir del seu pessebre vivent. Anem a comprar al súper que hi ha a la mateixa carretera i passem per l'oficina de turisme que hi ha a la mateixa entrada de l'aparcament

Al capvespre anem a comprar les entrades pel pessebre i a passejar pel poble. Al vespre podem gaudir d’aquest pessebre extraordinari diferent a d’altres que ja hem visitat altres anys. Us el recomano de totes totes. No nomes hi ha les escenes del pessebre tradicional si no també escenes d’oficis antics.

L’endemà al mati decidim fer la ruta dels Gorgs, sortim de Santa Pau i seguint un tros del riu Ser passem per el Gorg de Caga Rates, seguim la direcció del riu fins a creua la carretera de Santa Pau a Mieres i entrem al càmping Masia de Can Patxet, el creuem per dins seguint les senyals fins a enllaçar amb el GR2 que ens retorna a Santa Pau.

Encara arribem a temps d’entrar al forn i compra algun pastis per poder berenar. Així que aprofitem els darrers rajos de sol per berenar, recollir i tornar cap a casa.

Cal que tingueu present que en cap dels dos llocs que hem dormit en aquesta sortida és un area i per tant no disposen de cap servei.