dijous, 14 de novembre de 2019

FUTUROSCOPE, ORADOUR SUR GLANE

Àrea de Cervera

Com que encara ens quedaven alguns dies de vacances vàrem decidir el meu fill i jo marxar cap a Futuroscope, on feia bastants anys que no anàvem. El viatge el vàrem plantejar per fer-lo amb molta tranquil·litat i anar parant.

Vam sortir de Terrassa en direcció al Túnel del Cadi i Coll de Puymorens fins parar al càmping de Lavelanet, un indret on havíem estat quan els nostres fills eren molt petits, i la veritat és que hem va decebre i molt, un càmping ple de fitxes i amb molt barraquisme, els nous gestors molt amables i parlen castellà.

L’endemà després de comprar al súper del mateix Lavelanet vàrem marxar cap a Oradour sur Glane un cop aparcada l’autocaravana a la àrea que existeix en aquest municipi vàrem anar a visitar el poble antic tal i com va quedar després de la destrucció perpetrada per la barbàrie de la guerra per part de soldats de la SS durant la segona guerra mundial.

Àrea Oradour sur Glane
 Ens llevem, esmorzem i marxem cap a Le Dorat (Le Daurat), és una ciutat classificada "Petites ciutats de caràcter". Capital de l'antiga província de Basse-Marche, el seu patrimoni és excepcional.

Al llarg dels carrers carregats d’història, descobrim  la importància d’aquesta ciutat religiosa i intel·lectual fortificada al segle XV.

No us ho perdeu:

•     La Col·legiata de Saint Pierre (segles XII-XIII), fortificada al segle XV, és una de les més imponents del centre de França. Està coronada per un àngel daurat (segle XII) i acull les relíquies dels sants Israel i Teobald, protectors de la ciutat.
  •     La porta Bergère, porta fortificada única d'Alta Viena.
  •     Cases dels segles XVII i XVIII.

Àrea Futuroscope

Després de la visita ja marxem en direcció a Futuroscope on ens instal·lem a l’àrea d’autocaravanes immensa que tenen molt a prop de l’entrada. Existeixen unes poques places amb una mica d’ombra que van molt buscades, la resta et pots posar al costat d’algun arbre però encara han de créixer una mica més. A la recepció de l’àrea que també és la guarderia de gossos podeu encarregar pa i pastes pel dia següent.

L’àrea disposa de dos punts de buidatge on també es pot omplir aigua i carrega bateries previ pagament de 2€. La tarifa de l’àrea és de 9€ tot el dia o de 4 € només la tarda i la nit. En el supòsit que viatgeu amb alguna persona amb discapacitat la tarifa de l’aparcament és gratuïta.

Lloc de parada a Garlin
Un cop vàrem gaudir de les activitats i dels espectacles comencem el retorn tranquil·lament cap a casa. Primer però parem a dormir en una masia al municipi de Garlin on fabricant embotits i deixen el seu jardí per pernoctar les autocaravanes. Us tinc que confessar que és una familia molt amable que es desviuen perquè et sentis a gust i l’embotit que venen és molt bo. No disposen de lloc de buidatge però ens van oferir
la possibilitat d’omplir aigües.

La nit va ser perfecte sense cap soroll i sense contaminació lumínica. L’endemà continuem la ruta passant per Jaca i anem a dormir a l’àrea de Cervera, que no la coneixíem, i aprofitem per passejar i comprar al poble. És un àrea molt ben situada i molt ben equipada. Moltes Felicitats a l’Ajuntament per aquest equipament.

Àrea de Cervera

L’endemà ja només ens resta deixa l’autocaravana a l’aparcament Terrassa.