dimarts, 5 de novembre de 2019

ESTIU 2019, FRANÇA, SUÏSSA ALEMANYA, TXÈQUIA I ÀUSTRIA

Enguany és el primer estiu que hem canviat la caravana per l’autocaravana després de 32 anys i haver canviat 4 vegades de caravana. Tot i voler provar-la abans de l’estiu per després no tenir problemes, no va poder ser primer pel retard en el subministrament de la fàbrica i després per problemes familiars.

Així doncs ens trobem el primer dia de vacances dissabte 27 de juliol a punt per estrenar-la i començar les vacances, primer ensurt no arranca i es que tenia tant poc gasoil que no li arribava combustible al motor. Finalment arranquem omplim aigua neta al mateix pàrquing i anem a la primera benzinera, 91,86 litres i això que el dipòsit segons el fabricant és 90 litres.

El viatge d’aquest estiu el vàrem plantejar per enllaçar diversos punts que feia anys que volíem anar o parar i no ho havíem fet, així doncs quan llegiu el itinerari tingueu en compte aquest aspecte.

Gairebé la totalitat dels llocs de pernocta van ser trets de l’aplicació park4night.

Recordeu que Suïssa no esta inclosa en les tarifes de roaming de la unió europea per tant desconnecteu dades o us vindrà una factura com quan esteu a Andorra o als seus voltants.

Els preus de pernocta son per tres adults i si estem en un càmping també electricitat inclosa.

Dissabte 27 de juliol

Finalment sortim de Terrassa a les 10,35h. amb 8 quilometres al comptaquilòmetres. A l’entrada de França trobem bastant “bouchon” i parem a dinar a la Village Catalan. A les 17 hores decidim parar i buscar alguna àrea per provar la primera nit en la nostre autocaravana.

Anem cap a l’àrea de Theziers al bell mig de les vinyes, al vespre som 4 autocaravanes però nomes dues amb personal. És un àrea molt justeta nomes és pot buidar negres i grises, però no es pot omplir aigua ni endollar. La tarifa 6€ per autocaravana que s´han de dipositar en una bústia penjada a la paret d’un petit sanitari.

És un àrea que si fa molt de sol pot ser molt dur perquè no te cap ombra.

Quilometres recorreguts 418
Preu de la pernoctació 6€

Diumenge 28 de juliol

Hem dormit plàcidament després d’aprendre molts dels botons existents. Ens llevem i marxem cap a Hauterives per visitar el Palais Ideal du Factour Cheval. Aparquem a l’àrea d’autocaravanes de pagament amb possibilitat de omplir i buidar.

Visitem el Palau i ens decep una mica, potser perquè havia sentit parlar molt tenia el llistó molt alt, a part de que l’entrada la trobo excessiva pel que ofereixen.

Dinem al mateix pàrquing on aprofitem per buidar negres, grises i omplir aigua i marxem cap al llac de Bourget.

Parem a dormir a l’àrea del càmping de l'île aux Cygnes amb possibilitat de buidar negres, grises, omplir aigua i electricitat. Es paga mitjançant maquina a l’entrada, després d’aparcar anem a passejar pel llac.

Quilometres recorreguts 303
Preu de la pernoctació 14,80€

Dilluns 29 de juliol

Ens llevem i anem cap al super a comprar i omplir gas-oil, abans d’entrar a Suïssa. Entrem a Suïssa compren la vinyeta anual i ens dirigim cap a les cascades del Rhin. Aparquem a la zona d’autocaravanes amb molta pendent i anem a visitar les cascades, des de aquest costat es paga una entrada però crec que val la pena, un cop vistes per aquest costat travessem el riu pel pont del tren i anem fins  altre costat.

Un cop han marxat la gran majoria de persones i vehicles, canviem l’autocaravana de lloc i ens posem en un lloc més pla juntament amb altres autocaravanes. Aquest aparcament només disposa de containers de deixalles. Hi ha una aixeta si necessiteu aigua però caldrà fer servir bidons. Al vespre l’accés  a les cascades és gratuït.

Quilometres recorreguts 410

Dimarts 30 de juliol

La nit ha estat molt calorosa, però tranqil.la ens llevem i marxem cap a visitar la població de Stein am Rhein aparquem a la mateixa porta de la ciutat en un gran aparcament. Visitem la ciutat tranquil·lament

Continuem la ruta i deixem Suïssa per entrar a Alemanya. Parem en una àrea per visitar l’Abadia de Birnau un priorat cistercenc barroc molt impressionant i amb molt bones vistes sobre el llac Constanç.

Seguim la ruta i anem cap a Bad Waldsee on volem visitar el museu Hymer de caravanes i autocaravanes antigues.

Dinem al mateix pàrquing del museu, on esta autoritzada la pernocta però sense cap servei, és una pena que en una fabrica d’autocaravanes no disposin d’un àrea equipada. Entrem al museu i ens ho passem d’allò més be tant per la exposició com per les activitats que tenen organitzades.

La idea era quedar-nos a dormir en el pàrquing o en l’àrea del poble, però decidim continuar la ruta i avançar alguns quilometres.

Parem a dormir al Càmping Ottoburen acabat d’inaugurar propietat d’una parella que es qui el gestiona, molt amable i atenta les instal·lacions molt netes i ben equipat. La zona de buidar aigües i omplir perfecte. Wifi gratuït

Quilometres recorreguts 188
Preu de la pernoctació 35,70€

Dimecres 31 de juliol

Com que he vist que l’estadi Arena esta d’obres i els càmpings del voltant de Munich no és que estiguin gaire ben valorats. Decidim anar cap a l’estadi Olimpic no disposa de cap equipament només d’alguna paperera així que si decidiu anar aquí heu d’arribar amb els dipòsits d’aigua neta plens i la resta buits.
Un cop arribats al pàrquing, després de donar algunes voltes per trobar l’entrada, dinem i marxem a buscar el metro i anar cap al centre (Marienplatz) visitem els seus principals monuments : Ajuntament, la columna de Maria a la mateixa plaça, l’església de Sant Pere, l’església de Nostre Senyora amb les torres i ens dirigim cap a Hofrrauhaus una immensa i antiga cerveseria.

A les cinc de la tarda gaudim de l’espectacle del carilló de l’ajuntament.

Per sopar ens dirigim cap a la plaça Viktualimenmarkt on mengem, com es natural, kartofen, botifarres de diferents tipus i com no cervesa. Després de sopar tornem amb el metro cap a l’autocaravana.

Quilometres recorreguts 114

Dijous 1 d’agost

Hem dormit profundament. Al final he despertat a la familia  a 2/4 de 10 esmorzem i marxem cap al parc que tenim al costat de l’Olimpic per pujar a la torre de comunicacions, però al arribar veiem que tot el parc és una gran festa, així que decidim quedar-nos tot el dia i tornar a dormir al mateix lloc.

A més hi ha una zona on han muntat un seguit de carpes on es fan diferents tallers de manualitats totalment gratuïts.

Visitem també el aquàrium amb molt bona ambientació i bones activitats per infants. Seguim gaudint de la festa  i de les activitats. Sopem les típiques botifarres als diferents “xiringuitos” i al vespre un impressionant espectacle de focs artificials. Després directes a dormir a casa que la tenim just al costat.

Divendres 2 d’agost

Ens llevem i marxem cap a Ratisbona, aparquem al costat del Danubi

Després de la visita teníem previst dinar a l’autocaravana però fa tanta calor que decidim marxar i dinar més tard.

Entrem a Txèquia omplim gas-oil i comprem la vinyeta.

Comença a ser urgent posar una rentadora i també buidar negres, decidim anar al Càmping Stanowitz no disposa de buidatge de grises, però omplim aigua i posem dues rentadores.

Quilometres recorreguts 277
Preu de la pernoctació 24,40€ (incloses dues rentadores)

Dissabte 3 d’agost

Ens llevem esmorzem i recollim la roba estesa per marxar a visitar Marianské Lázne. Abans però parem en un supermercat per comprar quelcom fresc. Aparquem al pàrquing Zentrum que no obstant esta a dos quilometres del centre.

Segons en quins documents també la podeu trobar com a Marienbad, és una ciutat coneguda internacionalment com a ciutat balneària. A la seva època dorada va atreure personatges il·lustres com Goethe, Thomas Edison,..

Passegem pels jardins i anem fins a la columnata de ferro fos de l’any 1889, és la peça central del balneari. Gaudim d’un petit concert . Al costat esta el pavelló on estant les diverses fonts on tastem les seves aigües: amb gas, calenta, freda,... Al mateix pavelló veiem una cosa curiosa i és que la gent deixa la seva tassa en unes prestatgeries perquè els hi guardin.

A les hores en punt la font “cantarina” ofereix un espectacle de musica i aigua, en diferents indrets troabreu la programació musical. Després de veure´l marxem cap a l’autocaravana i dinem al mateix pàrquing, per després marxar cap a Praga.

Trobem molta cua per entrar a la ciutat, anem en direcció a la zona de Troja on hi ha diversos càmpings i esta ben comunicada amb el centre de la ciutat. Trobem lloc en el tercer càmping que provem. Trèiem cadires, buidem negres i descansem

Quilometres recorreguts 179
Preu de la pernoctació 302,66 CZK (corones txeques)

Diumenge 4 d’agost

Ens llevem no tant aviat com voldríem, esmorzem i comprem a la mateixa recepció del càmping els bitllets del transport. Agafem l’autobús i després el metro i en un plis plas ja som al centre de Praga. Anem cap a l’oficina d’informació per demanar un plànol i diversa informació sobre espectacles que volem veure aquests dies. Finalment ens decidim per anar a veure l’opera de Don Giovanni en titelles al Theatre Marionette National i un concert per demà de la Philamornica Txeca.

Durant el dia passegem pel centre i els seus famosos monuments i dinem al costat del Pont de Carles. Gairebé sense adonar-nos és la hora de l’espectacle, sopem un entrepà i gaudim d’un espectacle molt recomanable, després tornada cap al càmping.

Preu de la pernoctació 302,66 CZK

Dilluns 5 d’agost

Tornem a marxar cap a Praga aquest cop cap al castell on trobem una gentada impressionant. Veiem com podem el canvi de guàrdia amb musica i comencem la visita per diferents estances del castell. La catedral la basílica de Sant Jordi, el Palau, el carrer daurat,..

Després de les visites baixem cap al Pont de Carles, abans d’arribar mengem uns entrepans que hem preparat. Seguim cap a la ciutat vella i com gairebé cada dia el cel amenaça pluja i finalment cau un xàfec que ens agafa fen cua al cementiri jueu. És la hora d’anar cap al concert i gaudim dels grans professionals que son.

A la sortida anem a sopar al Municipal House on ahir vàrem veure un restaurant típic que ens va fer el pes. Després de una gran sopar marxem cap al càmping

Preu de la pernoctació 302,66 CZK

Dimarts 6 d’agost

Avui deixem ja Praga i comencem un petit recorregut per terres Txeques ens dirigim cap a Tabor la ciutat dels hussites. Aquesta ciutat és va guanyar un forat a la historia txeca al segle XV com a llar del ala més radical del moviment hussita.

Aparquem l’autocaravana al costat de la piscina

Anem cap a l’oficina de turisme on una noia parlar castellà per demanar informació per poder visitar els túnels de la ciutat, que resulta que l’entrada esta al costat mateix. Anem a comprar les entrades i ens donen hora per les dues com que ens quedar una hora i quart, decidim dinar a la mateixa plaça en una pizzeria amb les tres bes. Aquesta plaça central de la població esta plena de cases del gòtic tarda, el renaixement i barroc. A la meitat trobem una font (1567) i una estàtua del líder hussita Jan Zizka que dona nom a la plaça. A la mateixa plaça al costat nord tenim l’església del segle XV, la torre s’aixeca 75 metres 200 esglaons i ofereix una vista molt bona de la ciutat.

L’entrada als soterranis, esta situada a l’antic ajuntament, ara també museu hussita. Aquest soterranis que només es poden visitar uns 650 metres van ser construïts al segle XV com a refugi d’incendis i èpoques de guerra, també van ser utilitzats per emmagatzemà menjar i fermentar cervesa.

Del castell de Kotnov només queda la torre del segle XV on es pot accedir des la porta Bechyne (darrer portal gòtic original de la ciutat) on es gaudeix d’una impressionant vista de la ciutat i del riu Luznice.

Tornem a l’autocaravana i marxem cap a Telc, situada a la frontera entre Bohèmia i Moravia protegida per l’UNESCO, te una plaça de les més impressionants de Txèquia. Impressiona la plaça rodejada de cases burgeses barroques i renaixentistes amb façanes grogues, rosades i verdes. Una de les més famoses és la número 15 amb uns característics esgrafiats del renaixement. La número 48 va ser revestida amb una façana barroca al segle XVIII. La número 61 presenta una façana renaixentista amb esgrafiats.  La columna mariana del centre de la plaça data del 1717.

Aparquem l’autocaravana a https://goo.gl/maps/CCceNMvhpJic3bRK8

Marxem de Telc en direcció al càmping Komornik a l’arribar ens instal·lem al costat del llac molt ben situats però quan anem a endollar l’electricitat resulta que només tenen torretes a l’altre banda just a tocar la tanca del càmping, així que trasllat d’autocaravana ja que volem fer servir la planxa elèctrica.

Càmping ben situat, amb instal·lacions molt antigues, te un petit quiosc on venen diversos productes entre ells pa. No accepten targetes.

Quilometres recorreguts 221
Preu de la pernoctació 20,20€

Dimecres 7 d’agost

Ens llevem esmorzem i fem un partit de bàdminton en un camp de tenis de terra batuda. Buidem negres, no tenen per buidar grises, i marxem cap a Trebon. Aquesta ciutat és coneguda a Txèquia per la gran quantitat d’estanys de peixos, productors de gran part de les carpes consumides al país

Aparquem l’autocaravana al costat del centre cultural

Trebon és una ciutat molt ben conservada d’arquitectura del renaixement bohemi.

El castell és una construcció renaixentista que inclou un museu on es mostren armes i mobles.

Pugem al campanar de l’església on es gaudeix d’una vista impressionant. Tornem cap a l’autocaravana i dinem per continuar després en direcció a Cesky Krumlov. Al apropar-se a la ciutat ja destaca la silueta del seu castell renaixentista, la trobem molt plena de turistes japonesos sembla que ens trobem altre cop a Praga.

El castell va adquirir la seva fisonomia actual al segle XVI i XVIII. A l’interior només s’accedeix amb visites guiades.

També volíem entrar al museu de titelles però els horaris no coincideixen. Continuem passejant pels carrers i entrem a un peculiar museu de cera que repassa els oficies antics i la història de Txèquia. Passejant per la ciutat començar una tempesta ben forta que ens obliga a refugiar-nos en un bar a prendre quelcom.

La familia inicia un motí ja que vol algun dia de descans, així que decidim anar al càmping Olsina.

Quilometres recorreguts 158
Preu de la pernoctació 630CZK

Dijous 8 d’agost

Aprofitem el dia per posar rentadores, ordenar l’autocaravana passejar pel llac i anar fins els poble on comprem una carn rostida i unes botifarres en una parada.

Preu de la pernoctació 630CZK

Divendres 9 d’agost

Ens llevem esmorzem, buidem les aigües negres (no hi per buidar grises) i marxem cap a Lipno nad Vitavoa, és una estació d’esquí que a l’estiu explota els remuntadors per baixar en bicicleta o per pujar fins a una gran torre d’observació per sobre dels arbres. La baixada de la torre la fem per un tobogan molt impressionant.

Deixem Txèquia i passem cap a Àustria, decidim anar cap a l’estació d’esqui de Heutal un lloc paradisíac enmig de les muntanyes però amb una carretera amb molta pendent. La gestió de l’àrea la porten del mateix hotel, el propietari més que austríac sembla italià per la manera com gestiona les tarifes i regateja. El àrea disposa de connexió elèctrica i aigua neta però no per buida grises ni negres. Si vols dutxa o lavabo cal pagar-ho apart

Quilometres recorreguts 250

Dissabte 10 d’agost

Hem dormit plàcidament enmig del silenci, esmorzem i arrenquem en direcció a la fabrica Swaroski, arribem i comprem les entrades per entrar al museu. Una mica estrany diversos autors han fet obres utilitzant en un moment o altre els cristall Swaroski. Potser m’esperava un altre cosa.

Sortim del museu i veiem que al parc del costat i amb la mateixa entrada hi han espectacles de circ, gaudim una bona estona i marxem a dinar cap a l’autocaravana quan ja son les quatre de la tarda

Després de dinar marxem cap a l’àrea de Heiterwang un àrea molt ben equipada al costat del restaurant amb connexió elèctrica, uns lavabos acabats de construir, buidatge de aigües negres  i grises i omplir aigua.

Anem passejant fins el llac de Heiterwanger, per estirar les cames. Sopem i començar  a ploure així que aprofitem per veure dos capítol de la darrera temporada de la “Casa de papel”.

Quilometres recorreguts 216
Preu de la pernoctació 16€

Diumenge 11 d’agost

Ens llevem i anem a buscar el telefèric del Zugspitze (2962 metres) el pic més alt d’Alemanya que fa frontera amb Àustria. El paisatge és magnífic ens estem una bona estona dalt, fins i tot dinem i visitem les diferents exposicions existents.

Tornem cap a l’autocaravana i marxem cap a la vall de Pitztal, concretament al Càmping Mountain Camp Pitztal

Quilometres recorreguts 60
Preu de la pernoctació 41€ (inclosa una rentadora)

Dilluns 12 d’agost

Els plans que teníem previstos hem de canviar-los perquè quan ens llevem el dia esta plujos i amb molts núvols. La previsió era seguir la vall de Pitzal i puja cap al mirador sobre el cim del Hinterer Brunnenkagel i l’endemà fer la vall de Kaunertal, però la previsió del temps era dolenta pels dos dies. Així que un altre any serà.

Enlloc de tornar pel túnel d’Arlberg decidim pujar pel coll per gaudir de les vistes, però ens trobem amb una boira molt densa i plugim així que poc a poc comencem a baixar per l’altre costat.

Com que passem molt a prop de la fabrica de xocolates Milka, decidim aturar-nos però avui és el dia que tancant. Així que ja sabeu la botiga Milka tanca els dilluns.

Comença a ser hora de buscar algun lloc per dormir així que consultem l´aplicació i decidim anar a Lenzburg però un cop hi som no ens convenç i decidim buscar un altre lloc. Marxem cap a Kölliken un aparcament enmig del bosc, sense cap servei només una paperera, però això si molt tranquil.

Un cop ja es vespre un petit cotxe s’arrecera al darrera de l’autocaravana amb un home també per posar-se a dormir. A la matinada marxa ja que la temperatura ha baixat fins a 10 graus i suposo que dins del cotxe farà molt fred

Quilometres recorreguts 304

Dimarts 13 d’agost

Hem dormit molt bé i fresquets, ens preparem per marxar cap a Friburg una ciutat que no coneixíem i teníem pendent. Aparquem just al centre la costat de l’oficina de turisme que disposa de molta documentació i ens recomanant una ruta per la ciutat antiga d’unes dues hores de durada. Però trobem una llibreria impressionant i ens aturem gairebé una hora. Finalment fem la ruta prevista per la ciutat, molt recomanable.

Parem a dormir al costat del Llac Leman on fem un banyet, l’àrea no disposa d’equipament. Només containers i uns lavabos que estant oberts tota la nit i molt nets també i ha un restaurant.

Quilometres recorreguts 205

Dimecres 14 d’agost

Ens llevem, esmorzem i marxem, ens aturem a l’àrea de l’autopista per buidar grises negres i omplir aigua.

Marxem a trobar-nos amb la resta de la familia que esta a l’Auvergne concretament al Càmping municipal  de Laveissiere

Quilometres recorreguts 436
Preu de la pernoctació 16,60€

Dijous 15 d’agost

Passem el dia amb la familia

Preu de la pernoctació 16,60€

Divendres 16 d’agost

Comencem el retorn cap a casa s´han acabat les vacances.

Quilometres recorreguts 556

Aquest estiu doncs han sigut les nostres primeres vacances amb autocaravana, molta gent hem pregunta que és millor i la veritat no se que respondre. Ja que és diferent en la forma de viatjar, i això que nosaltres amb la caravana hem estat a llocs tant distants com Irlanda i Noruega, dormint cada nit en un lloc diferent. Cada element te les seves avantatges i inconvenients. Però ara per ara no estic gens penedit d’haver fet el salt.