dijous, 5 de febrer de 2015

ESTIU 2014. PROVENÇA, LLAC DE GARDA, DOLOMITES I VENECIA

Dissabte 26 de juliol

Sortim de Barcelona a les 8 del mati i amb 25º de temperatura, a ¾ de 9 ja sortim del pàrquing de caravanes amb el cargol enganxat. Ja comencem un altre estiu, uns anys més vells que aquell 1988 quan varem arrencar amb la primera Adria. Ara és la quarta caravana, però l’esperit encara és jove.

Per una part d'aquesta ruta cal agrair i molt la informació aportada per Xanquete, gràcies Jorge.

A les 17 hores arribem al càmping Oxigen, aprop de Manosque.

Per veure els càmpings utilitzats durant aquest viatge ho podeu veure al següent enllaç.

Diumenge 27 de juliol

Hem passat una nit ben fresca, hem tingut que tirar d’edredó.

Anem a omplir el dipòsit de gasoil a un preu més barat que a Catalunya, com han canviat les coses aquests darrers anys. Donem una volta per Manosque i fem una primera visita  als camps de lavanda

Dilluns 28 de juliol

Avui ens toca matinar ja que volem fer el recorregut complet de les gorges del Verdon,a  les 7h del mati ja sortim del càmping. Desprès de dues hores de cotxe comencem a caminar.

Les gorgues de Verdon, compten amb un itinerari que recorre diferents tipus de paisatge, boscos amb fulla caduca, camins de pedres, tarteres, escales metàl·liques que salven una impressionant canal.

Quan portem cinc hores de camí pujant i baixant les cames ja comencen a notar-ho, és una excursió llarga, tot i que molt recomanable

Nosaltres arribem fins al mirador Samson on arribar la carretera i des de on truquem un taxi. Sen´s afegeixen dues noies alemanes i així encara surt més barat. ens porta altre cop fins al cotxe per 22 €  .

Si arribeu a temps podeu mirar els horaris de l’autobús que passa per l’alberg de Point Sublime i també us deixa al pàrquing on heu deixat el cotxe.

Dimarts 29 de juliol

Ens hem despertat a les 10 h. dia de descans i de menjar bé

Dimecres 30 de juliol

Desmuntem la paradeta i ens traslladem cap a Guillestre, on fa ja alguns any varem fer una estada per conèixer la vall de Queyras. Volem torna per gaudir de l’espectacle quan les marmotes surten per la tarda a prendre el sol a sota de la fortalesa de Mont Dauphin.

Dijous 31 de juliol

Altre cop ens traslladem i ara ja anem cap a Italià, travessem Briançon i ens comencem a enfilar cap al coll de Montgenevre i ja directes cap al llac di Garda. repòs i a gaudi dels equipaments del càmping. Del llac, de la piscina de les festes, etc...

Divendres 1 d’agost

Marxem cap a Verona, passem tot el dia gaudint dels seus carrers: Pugem a la Torre de Lamberti per copsar millor des de dalt tota la ciutat.

Al vespre anem a veure l’opera Carmen a l’Arena de Verona, senzillament impressionant. Encara que no us agradi l’opera no podeu deixar de gaudir d’aquest meravellós espectacle.

Podeu entrar begudes, menjar etc (els preus a l’interior son desorbitats) i fins i tot algun coixí per seure. Era curiós veure gent molt mudada amb el seu coixí per seure i altres que anàvem totalment de guiris. A platea on les entrades tenen uns preus desorbitats el vestuari era un altre tema.

Cap a les dues de la matinada varem arribar altre cop al càmping.

Per estalviar diners vaig aparcar cap a mitja tarda a la zona blava a prop del  teatre i com que només es pagava fins a les 20h. tota la resta de la nit ja va ser gratis.

Dissabte 2 d’agost

Avui dia de descans, la piscina i el llac son els nostres aliats. Al vespre anem a visitar Sirminone, un poble emmurallat que el seu encant ens captiva. Les muralles del castell donen al llac i s’obren petites caletes. Un “gelato” i cap a dormir,

Diumenge 3 d’agost

Plou i fa molt mal temps tot i així decidim anar a visitar els pobles de la vora del llac: Peixera, Lazise, Gardia, ...

A la tarda el dia s’ha aclarit i podem torna a gaudir del llac amb una impressionant posta de sol.

Dilluns 4 d’agost

Canviem de càmping deixem el bullici i arribem a Ora a pocs quilometres de Bolzano.  A la tarda visitem els pobles del voltant, vinyes i pomers constitueixen un nou paisatge, on les torres dels castells sobresurten entre mig. D’entre els poblets visitats el que més ens va agrada va ser Montagna

Dimarts 5 d’agost

Desprès d’una nit de pluges anem cap a Bolzano. El dia surt amb sol però la temperatura ha baixat.

Visitem el famós Otzi, visita que varem tenir que deixar l’estiu passat per manca de temps. Visitem la part antiga de la ciutat i dinem a una de les cerveseries Forts.

A la tarda deixo la familia al càmping i agafo la bici per seguir el carril bici en direcció nord que segueix el recorregut del riu.

Al vespre festa grossa amb espectacles i activitats al poble d’Ora, on estem acampats.

Dimecres 6 d’agost

El sol torna a sortir i aprofitem per anar a la vall de Renon, espectacular, vinyes barrejades amb prats i camps de pomers, un paisatge fora de sèrie. Per darrera de tota aquesta verdor s’aixequen majestuoses les Dolomites. Visitem petites muntanyes de sorra que suporten en la seva punta una gran pedra, és curiós veure l’efecte que ha fet l’erosió.

Dijous 7 d’agost

Marxem amb la caravana cap a Dolomites passem per la carretera SS48 des de Ora, anem cap al càmping Vidor. No esperàvem trobar el càmping tant ple, sort que gràcies a l’amabilitat de la familia propietària ens varen poder instal·lar. La recomanació és que si voleu anar a aquest càmping reserveu amb temps.

A la tarda donem una volta per la vall de Sant Nicolau.

Comprem el Panorama Pass que es un passi per utilitza tots els transports de la Vall di Fassa, excepte les “navettes” nosaltres varem agafar el de tres dies que s´han de gastar en sis dies un cop activat, que no cal que siguin consecutius.

Divendres 8 d’agost

Ens llevem aviat per tal d’anar a buscar el telefèric de SasPordoi i pujar al Pic Boe (3.152m.).

Calia celebrar el primer 3.000 d’en Bernat i per aquest motiu anem a sopar unes meravelloses pizzes al restaurant Winkler (Strada de sot comedon, 61 Pozza di Fassa). El restaurant del càmping estava complet.

Dissabte 9 d’agost

Dia de descans, cap al migdia el temps canvia radicalment i ja no para de ploure.

Vista de de la claraboia de la caravana
Diumenge 10 d’agost

Avui aprofitem el segon dia del passi Panorama Pass però serà un altre dia complet. Anem a buscar el primer telecabina que surt fins a Buffaure (2.020m.) i un altre telecadira que ens puja fins al Col de Valvacin (2.354m.). Tot seguit pugem al cim de Sas de Adam (2.340m) i continuem per la carena amb unes vistes impressionants fins al coll de Sella Brunech on agafem un telecadira que ens baixa fins al refugi de Ciampac (2.152m.). Des de aquí agafem un telefèric que ens baixa fins a Penia, on agafem l’autobús de línia de Canazei on ens trobem una festa popular i aprofitem per dinar.

La Marmolada
Pic Boe

Des de Canazei agafem el primer telefèric de la tarda per pujar a Pecol (1.926m.), on enllacem amb un altre telefèric que ens puja fins al Coll de Rossi (2.383m.). La vista des de aquest coll és impressionant veure 360º de les dolomites Grup del Sella, Marmolada,

Desfem el trajecte i a Canazei agafem l’autobús de línia fins a Pozza di Fassa.

Com podeu veure va estar un dia molt complet.

Dilluns 11 d’agost

Avui agafem el cotxe i anem cap a la vall de Gardena, famosa pels seus treballs sobre fusta.

Arribem al Pas de Sella amb espectaculars vistes. Baixem cap a la vall i anem parant als diferents tallers i botigues que treballen la fusta. Visitem la fabrica botiga Dolfi. Ens parem una bona estona a Ortisei i passegem pels seus carrers i visitem una exposició de diferents artistes.

Dimarts 12 d’agost

refugi bivac Zeni

Càmping Vidor vist des de la Ferrata

Punta Dodici

Pozza di Fassa des de la Punta Dodici

Part del recorregut

Sass Aut

Primer esser viu que vaig trobar en tot el dia

A les 7 h del mati ja estic caminant tot sol per tal d’anar a fer la ferrata Gadotti la pujada es sobtada fins arribar al refugi bivac Zeni (2.100 m.) seguint el itinerari 615. Segueixo per la ferrata per tal d’assolir la Cima Dodici (2.446m.) per el itinerari 670. Desprès continuo per la ferrata “Sas Aut F Gadotti” itinerari 630.Per mi el tros més dur és el descens de Sas Aut (2.551m.). Tota la ferrata tenia l’equipament nou. Pujo fins a la Punta Valacia (2.275m.) i ja despres començo el llarg descens fins el refugi Valacia (2.275m.) i a Malga Monzoni (1.862m.).
Mapa amb el itinerari

En tot el dia no vaig trobar cap persona fins arribar al refugi Valacia (2.275m.)

Refugi Valacia

Itinerari totalment recomanable

Dimecres 13 d’agost

Aprofitem per utilitzar el darrer dia del Panorama Pass, per anar a la zona de Catinaccio agafem tres telecadires des de Pera (1.329m.), fins a Ciampedie (2.000m.). on existeixen diversos refugis, el mal temps ens acompanya i hem de renunciar a l’excursió prevista que era anar fins el refugi Roda di Vael i desprès baixar a peu fins a Vigo. Per tant agafem el telefèric que ens deixarà directament a Vigo i des de aquí l’autobús de línia fins a Pera on tenim el cotxe.

La pluja ha estat molt intensa a partir del migdia.

Dijous 14 d’agost

Agafem a Pera la navette que ens pujarà a Val de Gardecia i ens arribarem fins al refugi Vajolet (2.243m.).

Refugi Vajolet

Llac de Carezza
Tot just acabem l’excursió i estem dins de la navette ens torna a ploure i de valent anem a dinar a la caravana ben calents i amb un strudel de postre. A la tarda ens acostem amb el cotxe fins al llac de Carezza

Divendres 15 d’agost

Diada de Ferragosto (Mare de Deu d’Agost), llàstima que plou i fa fred. Nosaltres de totes maneres sortim i seguim el programa de festes previstes, anem cap a Penia on esta prevista una festa durant tot el dia amb exhibicions, musica i com sempre menjar.

La pluja no ens deixa quedar-nos i decidim pujar cap al Paso Fedaia, quan arribem el termòmetre marca 4º i cau aiguaneu.

Fa tant mal temps i fred que decidim torna cap a la caravana.

Al vespre tenim reserva al restaurant del càmping la paraula és espectacular.

Dissabte 16 d’agost

Ens sap molt greu deixar aquests paisatges però no queda més remei. El fred és intens, ens acomiadem del càmping Vidor que ens deixa una gran record.

Opten per anar cap a Venècia passant per la Vall de St. Peregrino i ja hem descobert un altre indret per la llista de pendents.

Diumenge 17 d’agost

Arribem al càmping desprès de posar dues rentadores aprofitant el sol que fa marxem cap a Venècia, passarem tota la resta del dia fins al vespre que tornarem amb al darrer bus.

Dilluns 18 d’agost

Avui descansem,. Un bon dinar amb dorades a la planxa i un vinet blanc ens fan sentir que es festa major.

Dimarts 19 d’agost

No ha parat de ploure en tota la nit, avui teníem pensat tornar a Venècia i fer un recorregut per la resta d’illes, però el dia no acompanya. Finalment al migdia decidim enganxar la caravana i anar tornant. Decidim parar a Pavia.

Dimecres 20 d’agost

Al mati aprofitem abans de marxar per visitar la cartoixa de Pavia (Certosa di Pavia).

Parem a dormir a Saint Martin de Crau i sopem al restaurant del càmping totalment recomanable.

Dijous 21 d’agost

Hem dormit com uns troncs, dinem la darrera foccacia a l’autopista i a les 16h. ja entrem a Catalunya

Han estat 27 dies ben intensos ara només resta pair el viatge i poder tornar a preparar el següent.

Més informació

Trobareu més informació en PDF en els següents enllaços: